Tipy pro lepší výkon

Naše nálada je klíčovým faktorem, který rozhodne o tom, jaký výkon podáme. Ať už jde o ten pracovní či sportovní. Proč? Protože všechno je v hlavě!

I netrénovaný člověk může podat výkon podobný tomu, kdo pravidelně trénuje. Důvodem je nastavení mysli ve smyslu zápalu, vášně a odhodlání. Přesně takové faktory hrají zásadní roli v tom, jak dlouho vydržíme trénovat a jak se při tom budeme cítit. Dobrá zpráva je, že se naši hlavu můžeme naučit docela dobře ovlivňovat.

Posilování, box nebo například kruhový trénink jsou sportovní činnosti, které odráží naši fyzickou kondici, ale jak dlouho u nich vydržíme, vychází z velké části z našeho psychického rozpoložení. Tak zvaná psychická únava totiž hraje klíčovou roli při jakékoli motivaci. Když budou naše psychické rezervy vyčerpané, nepomůže nám ani sebelepší fyzická kondice. Je to právě negativní mentální nastavení, které umí velmi jednoduše pohřbít naše fyzické výkony, takže je dobré se naučit nepodléhat psychické únavě. Jak? Máme pro vás několik tipů!

HUDBA

Připravte si svůj oblíbený playlist! Hudba, kterou máme rádi, je totiž dokonalým sportovním trenérem, protože v nás vytváří pozitivní emoce a aktivuje naši motivaci. Je tedy skvělým pomocníkem pro zvýšení výkonu. Jakýkoli pohyb je pro nás pak méně obtížný a nelámeme si jím tolik hlavu. Navíc hudba pozitivně ovlivňuje také závěrečné protažení, které bychom neměli vynechávat.

MODIFIKACE

Občas se stane, že se dostaneme do situace, kdy nás nějaký pohyb nebo cviky nebaví či se jimi příliš trápíme. Není nic horšího než pod tlakem dělat něco, co nás nebaví. Hlava se zablokuje a v takové situaci nejčastěji dochází ke zranění. Existují tři možnosti – buď takový pohyb či cviky nedělat vůbec nebo si je modifikovat na sebe či jej nahradit jinými. Přizpůsobte si trénink vašim možnostem tak, aby vám při něm bylo dobře. To vám nikdo nebude vyčítat!

PROSTŘEDÍ

Sami víte, že stereotyp unavuje. Každému občas prospěje změna, takže když se dostanete do situace, kdy na trénink chodíte z donucení a je to v podstatě otravná povinnost, než příjemné zpestření dne, pak jej vyměňte za jiný trénink či ještě lépe změňte prostředí. Vyzkoušejte nové sportovní centrum nebo zkrátka začněte chodit sportovat ven. Zejména nyní, kdy jsou dny již teplé a je dlouho vidět. Kdy jindy začít běhat či jít na in-line brusle, než právě nyní! Uvidíte, že zelená barva, čerstvý vzduch a sluneční paprsky vás natankují zcela novou energií.

ODMĚNA

Na závěr každé sportovní lekce se nezapomeňte odměnit! Nemusí to být zrovna tiramisu zalité vaječným koňakem, ale může to být například dobrý film, na který se budete těšit či zkrátka jen relaxační hudba, kterou si při protažení pustíte nebo napuštěná vana, kde si po sportovním výkonu odpočinete. Odměna je zkrátka skvělou motivací pro kohokoli.

Připravila: Barbora Vojtová

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Instagram has returned invalid data.

Sledujte nás!

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Vytvořilo Jakub Vaněk Studio.

Napište nám e-mail na
PLANKVADRAT s.r.o., V sadech 4a, 160 00 Praha 6, IČO 60199318, DIČ CZ60199318

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.