Snídaně je základ dne

Každý náš den bychom měli odstartovat snídaní. Je energií pro naše tělo, aby dobře fungovalo a my měli sílu na všechno, co nás čeká. Připravujte si pestré snídaně, s láskou a hlavně z kvalitních surovin. Přinášíme vám inspiraci!

Vejce Benedikt

Ingredience: bílá houska, vejce, šunka od kosti nebo anglická slanina nebo plátky uzeného lososa, holandská omáčka (dvě vejce, 1/3 másla, 50 ml bílého vína, citron), ocet, čerstvá pažitka nebo kopr, čerstvé špenátové listy (lze vynechat), sůl, čerstvý pepř

Postup: Nejdříve si připravíme holandskou omáčku – rozšleháme dva žloutky s půl deci bílého vína a špetkou soli, do směsi za stálého míchání pomalu přiléváme zchladlé rozpuštěné máslo, dochutíme citronovou šťávou. Rozpůlíme housku a dáme ji rozpéct do trouby, nebo rozkrojenými stranami položíme na pánev, či vložíme do topinkovače. Mezitím si připravíme pošírované vejce. Do horké vody těsně před bodem varu (nesmí bublat, to by mohlo vejce potrhat) přidáme ocet, vytvoříme z vody vír, do kterého rozklepneme vejce, jež díky tomu zůstane v jednom kuse, a po zatažení jej děrovanou naběračkou vytáhneme ven. Housku pomažeme lehce máslem, posypeme listy špenátu, položíme na ni – dle vlastní chuti – šunku, opečenou slaninu či lososa, na to vejce a vše zalijeme teplou holandskou omáčkou. Dochutíme čerstvě namletým pepřem, popř. solí a posypeme čerstvou bylinkou.

Ovesná kaše s ořechy

Ingredience: ovesné vločky, mletá skořice, mix ořechů (vlašské, lískové, dýňové, slunečnicové, kešu, pistácie), sušený mletý kokos, sušené datle, jablko nebo hruška, med, ovoce na ozdobu, sůl

Postup: Vločky namočíme do vody, přidáme špetku soli, lžičku skořice a necháme vařit. Část ořechů si lehce orestujeme na pánvi a vhodíme do kaše. Mezitím si nastrouháme ovoce, nakrájíme na plátky datle (pokud nemáme, použijeme rozinky). Uvařenou kaši smícháme s ovocem, kokosem, datlemi, osladíme dle potřeby medem a posypeme zbylým mixem ořechů a dalším ovocem dle chuti.

Omeleta s žampiony

Ingredience: vejce, cibule nebo šalotka, čerstvé žampiony, mléko, máslo, olej, čerstvá petrželka, kmín, sůl, pepř, oblíbený sýr (nemusí být)

Postup: Na másle orestujeme na drobno nakrájenou cibulku, přidáme na plátky nakrájené žampiony, sůl, drcený kmín a necháme chvíli podusit. Odstavíme z plotny a dáme na chvíli zchladnout. Mezitím si rozšleháme vejce (můžeme k nim přidat trochu mléka), lehce osolíme, přidáme nasekanou petrželku a vychladlou houbovou směs. Poté naléváme na pánev s rozpáleným olejem či máslem. Podáváme teplé, můžeme posypat nastrouhaným sýrem.

Nadýchané lívance

Ingredience: 4 vejce, 4 lžíce cukru, 2 hrnky mléka, 4 lžíce oleje, 4 hrnky hladké mouky, 2 lžičky kypřicího prášku do pečiva, špetka soli, oblíbené ovoce, zavařenina, zakysaná smetana nebo tvaroh, skořice, rozinky (nemusí být)

Postup: Žloutky oddělíme od bílků a z bílků vyšleháme sníh. Žloutky smícháme s cukrem v mléce a přidáváme po troškách mouku a prášek do pečiva, pořádně promícháme či rozmixujeme a přilijeme olej. Konzistence musí být hustší než na palačinky. Na závěr opatrně ručně vmícháme sníh a poté klademe vždy stejnou dávku směsi naběračkou na lívanečník nebo na pánev. Servírujeme s ovocem, zavařeninou a zakysanou smetanou či s tvarohem lehce nastaveným mlékem a smíchaným se skořicí, cukrem nebo medem a rozinkami.

Avokádový chléb s lososem

Ingredience: avokádo, pomazánkové máslo či lučina, sůl, čerstvý pepř, citron, olivový olej, plátky uzeného lososa, čerstvé špenátové listy, čerstvé chili papričky (nemusí být)

Postup: Zralé avokádo rozmačkáme a smícháme v misce s půlkou pomazánkového másla či jednou lučinou, osolíme, opepříme a přidáme dle chuti citronovou šťávu. Mezitím si nakrájíme chleby a dáme je nahřát do topinkovače. Poté na ně rozprostřeme avokádovou pomazánku, posypeme čerstvými listy špenátu, položíme plátky uzeného lososa, zakápneme olivovým olejem a posypeme nakrájenými čerstvými chili papričkami.

Silný kuřecí vývar

Ingredience: celé kuře, kořenová zelenina (cibule, mrkev, petržel, řapíkatý celer), brokolice (nemusí být), bobkový list, nové koření, pepř, sůl, čerstvá petrželka

Postup: Polévku si uvaříme den předem. Kuře rozporcujeme na křídla, krk, skelet a droby. Vše vložíme do velkého hrnce se studenou vodou, přidáme koření a přivedeme až k teplotě zhruba 90 stupňů Celsia. Přibližně po hodině můžeme děrovanou naběračkou z hladiny odstranit nashromážděné vysrážené bílkoviny a až po další hodině přidáme nakrájenou zeleninu. Necháváme polévku tak zvaně táhnout tři až šest hodin. Poté z ní vyndáme kosti, které obereme a nakrájíme maso na kousky. Z polévky vytáhneme bobkový list a nové koření, zeleninu rozkrájíme na menší kousky a přidáme nakrájené maso. Do polévky můžeme navíc přidat uvařené nudle, oblíbené knedlíčky, povařenou brokolici a na závěr posypat nasekanou petrželkou.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Instagram has returned invalid data.

Sledujte nás!

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Vytvořilo Jakub Vaněk Studio.

Napište nám e-mail na
PLANKVADRAT s.r.o., V sadech 4a, 160 00 Praha 6, IČO 60199318, DIČ CZ60199318

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.