Proč kvasíme zeleninu?

Kdysi se zelenina kvasila v každé domácnosti. Vyhradilo se celé dopoledne a všichni členové rodiny připravovali sklenice okurek, zelí, či květáku, které pak ze sklepa ujídali celou zimu. Že bychom v dnešní zrychlené době plné průmyslově zpracovaných potravin na tuto důležitou potravinu zapomněli?

Díky trendu „zpět ke kořenům“ se s kvašenou zeleninou, především s její rychlou formou, tzv. pickles, setkáváme stále častěji v restauracích i na výživových kurzech. Kvašená zelenina totiž přináší tolik zdravotních benefitů a chuťových variací, že stojí za to vědět o ní více a jíst ji na denním pořádku.

Proces mléčného kvašení v zelenině násobí obsah látek, který se ničí tepelnou úpravou. Jde především o enzymy, probiotické kultury, některé vitamíny a antioxidanty. Proto je vhodné vařená jídla vždy doplnit kvašenou zeleninou.

Kvašená zelenina podporuje trávení

Enzymy, které rozkládají složitější struktury na jednodušší, aby je tělo dokázalo vstřebat, sice tělo dokáže vyrobit samo v orgánech, obírá nás tak ale o značnou část energie. Proto je vhodné doplňovat aktivní enzymy zvenčí.

Kvašená zelenina posiluje imunitu

Stále více vyplouvá na povrch, že velmi důležitou součástí naší imunity jsou střeva. Probiotické kultury v kvašené zelenině napomáhají osídlení střev prospěšnými bakteriemi, které pomáhají lepšímu rozkladu a vstřebání živin. Zdravý střevní mikrobiom se pak odráží v silné imunitě.

Dobrého pomálu

Při všech benefitech, které kvašená zelenina přináší, by mohlo svádět to s její konzumací přehnat. To by ale mohlo přinést opačný účinek – zažívací potíže.

Kolik kvašené zeleniny tedy jíst? Obecné pravidlo je jedna polévková lžíce ke každému jídlu. Pokud jste sportovec nebo jinak těžce fyzicky pracující, můžete si dopřát až tři polévkové lžíce.

Více o kvašené zelenině se dozvíte tady.

Připravila: Andrea Kočíová

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Instagram has returned invalid data.

Sledujte nás!

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Vytvořilo Jakub Vaněk Studio.

Napište nám e-mail na
PLANKVADRAT s.r.o., V sadech 4a, 160 00 Praha 6, IČO 60199318, DIČ CZ60199318

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.