Jsou pro nás chia, acai, goji, quinoa a další opravdu superpotravinami?

Vždyť s nimi je spojená předlouhá cesta, která jejich ekobilanci dodává hodně otazníků.

Kromě toho, kdo zaručí kontrolu pěstování a kdo kontroluje léčivé sliby vitamínů a minerálů? Na to máme u nás dostatek hodnotných, ne-li lepších alternativ. Pojem superpotravina není nijak chráněný, a tak jsme vytvořili vlastní seznam:

Lněné semínko má mnohem hodnotnější obsah než čínská superstar chia semínko. Obsahuje podstatně více omega kyselin, vitamínů a hlavně vápníku.

Acai bobule platí jako pomocník pro štíhlou linii. To vše kvůli tmavěmodré barvě, která slouží jako ochrana buněk. Ale tu mají v sobě i borůvky, ostružiny a černý rybíz. Právě mi kvetou na zahradě. A acai ponechám indiánům v Amazonii.

Mongolské goji bobulky jsou skutečnou vitamínovou bombou. Můj tip? Natrhejte si na podzim plody šípkové růže a nechte usušit na čaj. Tělo vám za ty vitamíny v zimě poděkuje. A když z bobulek uvaříte marmeládu (strašné práce!) a podáte na tmavém chlebě s máslem jako zákusek, hosté se budou olizovat až za ušima.

A jaká alternativa je možná k jihoamerické quinoa? Nic jednoduššího než proso. Tolik zinku a magnezia v potravinách musíme hledat široko daleko.

Text Danuše Siering

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Instagram has returned invalid data.

Sledujte nás!

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Vytvořilo Jakub Vaněk Studio.

Napište nám e-mail na
PLANKVADRAT s.r.o., V sadech 4a, 160 00 Praha 6, IČO 60199318, DIČ CZ60199318

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.